perjantai 16. toukokuuta 2014

Arkistojen kätköistä: 1. tanssit Teeriharjulla 28.10.2011

”Oaaaa olin eilen siellä tansseissa! Se oli ihan hirveen hauskaa! Olin kyllä ensin ihan kauhuissani mutta sitten opin enemmän niit askeleita ja oli ihan uskomattoman kivaa! <3”

 ”Mut nyt oon ihan innoissani, haluun vaan takas sinne tansseihin! Se oli ihan älyttömän hauskaa, ja just se mukavan kutkuttava tunne kun joku tulee hakemaan…”

 ”Tää on mun juttu.”

Ensimmäisinä tanssikenkinäni toimivat Conversen punaiset tennarini, jotka
tuolloin 2,5 vuotta sitten olivat vähän paremmassa hapessa kuin nyt...
Ihmeen hyvä niillä kyllä oli tanssia!

Edelliset ovat suoria lainauksia päiväkirjastani lokakuulta 2011. Ensimmäinen tanssikokemukseni tapahtui tosiaan Teeriharjulla. En kuollaksenikaan muista, mitkä bändit silloin soittivat. Muistan vain, miten hurjan innoissani olin istuessani takapenkillä matkalla ihka ensimmäisiin lavatansseihini.

Siskoni Elli ja hänen miehensä Tommi olivat opettaneet minulle valssin, foksin ja tangon perusaskeleet, ja niillä eväillä mentiin. Yllätyksekseni minua tultiin jopa hakemaan, ja uskalsin itsekin tehdä pari hakua naistenhaun aikana. Teeriharju oli minusta hirveän kiva paikka jo silloin, ja nykyäänkin se on minusta tosi hyvä paikka – riippuen tosin vähän esiintyjästä ja siitä, onko ihmisiä tanssimassa.

Ensimmäiset tanssini tekivät minuun lähtemättömän vaikutuksen, ja sen jälkeen ollaankin hypätty sitten jos minkälaisissa tansseissa – yleensä mukana juuri Elli ja Tommi, joiden ansiosta koko harrastuskin sai alkunsa – ja toivon mukaan tullaan hyppäämään myös tulevaisuudessa! (:

Päälläni minulla oli legendaarinen "kalanruotomekko", joka on nähnyt
tuon illan jälkeen monet tanssit.

2 kommenttia:

Elli kirjoitti...

Mää jäin oikeen miettimään, et mistähän sais selville ketä Teeriharjulla on ollut tuolloin. Löysin sitten tanssinetistä menneet ohjelmatiedot -kohdan, mistä löytyy 2004 vuodesta asti ohjelmatietoja eri tanssilavoilla. Voin siis virkistää muistiasi, että tuolloin on ollut soittamassa Väriloiste ja Syke. Kävin myös katsomassa erään toisen kohtalon päivän soittajat, joita on pitkään yrittäny muistella. Ämyrillä on ollut 14.6.2008 soittamassa Mikko Mäkeläinen ja Myrskylyhty sekä Poesie.

Mitä tulee tuohon tulevaisuudessa hyppäämiseen, voi olla, että Tommilla jää hyppäämiset jatkossa vähän vähemmälle -ainakin meidän kanssa ;)

Heta Ilona kirjoitti...

Jee! Aika kätevä tuommoinen. On siis ollut aika hyvät bändit silloin soittamassa (: Ooi, hauskaa että sait tietää myös tuon toisen päivän bändit <3

Niin, meidän täytyy siis ehkä hypätä Tomminkin edestä!